LP. |
CELE, ZADANIA, ŚRODKI REALIZACJI |
OSOBY ODPOWIEDZIALNE |
TERMIN REALIZACJI |
1. |
Rozmowy z dziećmi na temat zasad bezpiecznej i odpowiedzialnej zabawy w świetlicy szkolnej, sali zabaw oraz na boisku szkolnym. |
wychowawcy |
cały rok |
2. |
Bezpiecznie w drodze do szkoły i ze szkoły: · przeprowadzenie rozmów z wykorzystaniem ilustracji prezentujących przykłady prawidłowego i złego zachowania na drodze; · ćwiczenia w terenie doskonalące umiejętność właściwego zachowania się w sytuacji zagrożenia; · nauka znaków drogowych. · rozdanie odblasków, |
wychowawcy |
wrzesień, październik |
PROMOWANIE POSTAWY WZAJEMNEJ ŻYCZLIWOŚCI I SZACUNKU WZGLĘDEM SIEBIE – KSZTAŁTOWANIE NAWYKÓW KULTURY OSOBISTEJ
LP. |
CELE, ZADANIA, ŚRODKI REALIZACJI |
OSOBY ODPOWIEDZIALNE |
TERMIN REALIZACJI |
1. |
Rozmowy na temat prawidłowego odnoszenia się do nauczycieli, wychowawców, pracowników szkoły, koleżanek i kolegów; · kształtowanie i utrwalanie nawyku stosowania na co dzień zwrotów grzecznościowych (powitanie, pożegnanie, nawiązywanie nowych znajomości, używanie odpowiednich gestów, mowa ciała); · przedstawianie w parach scenek ukazujących zasady kulturalnego zachowania się; · kształtowanie postaw życzliwości, koleżeńskości i empatii (okazywanie wzajemnej pomocy, nauka dzielenia się z innymi osobami i udzielania wsparcia w tzw. Sytuacjach trudnych); · wdrażanie do nauki umiejętności współżycia z innymi poprzez organizowanie imprez grupowych, mających na celu integrację, a w konsekwencji powstanie atmosfery współdziałania, odpowiedzialności, życzliwości, szacunku i wzajemnej pomocy (zabawy integrujące, zabawa andrzejkowa, spotkanie wigilijne, zabawa karnawałowa, mikołajki, udzielanie pierwszej pomocy); · propagowanie wolontariatu. · warsztaty nt . kompetencji emocjonalno społecznych
|
wychowawcy |
cały rok |
2. |
„Nie toleruję agresji”, czyli wdrażanie do postawy szacunku, otwartości, życzliwości w stosunku do innych (rozmowy na temat sytuacji sprzyjających wystąpieniu zjawiska agresji oraz sposobów ich zapobiegania). |
wychowawcy |
cały rok |
3. |
Zorganizowanie zabaw integracyjnych dla dzieci. Przypominanie regulaminu świetlicy oraz dbałość o jego przestrzeganie. Troska o mienie szkoły (meble, sprzęty, gry, zabawki i in.). |
wychowawca |
wrzesień |
KSZTAŁTOWANIE I ROZWIJANIE ZAINTERESOWAŃ I UZDOLNIEŃ DZIECI
LP. |
CELE, ZADANIA, ŚRODKI REALIZACJI |
OSOBY ODPOWIEDZIALNE |
TERMIN REALIZACJI |
1. |
Zorganizowanie stolików zainteresowań , |
wychowawcy |
cały rok |
2. |
Rozwijanie aktywności twórczych i zdolności manualnych u dzieci: · wykonywanie gazetek ściennych, · przygotowywanie wydzieranek, wycinanek, naklejanek, kolorowanek, · lepienie z plasteliny. |
wychowawcy |
cały rok |
3. |
Udział dzieci w konkursach |
wychowawcy |
cały rok |
WYCHOWANIE PROZDROWOTNE
LP. |
CELE, ZADANIA, ŚRODKI REALIZACJI |
OSOBY ODPOWIEDZIALNE |
TERMIN REALIZACJI |
1. |
Zorganizowanie rozmów na temat zdrowia i higieny osobistej. |
wychowawcy |
cały rok |
2. |
Gry i zabawy w sali świetlicowej i na powietrzu sprzyjające utrzymaniu właściwej postawy ciała. |
wychowawcy |
cały rok |
3. |
Trzymaj się prosto – konkurs plastyczny Promujemy zdrowy styl życia – konkurs plastyczny Profilaktyka uzależnień (pogadanki w grupach). |
wychowawcy |
luty kwiecień maj |
4. |
Utrwalanie nawyków przestrzegania higieny osobistej (mycie rąk przed posiłkiem i po nim, po skorzystaniu z toalety, po powrocie do domu) |
wychowawcy |
cały rok |
5. |
Nauka dobierania stroju odpowiedniego do pogody i pory roku. |
wychowawcy |
cały rok |
6. |
Zachęcanie dzieci za pomocą rozmów i zabaw na świeżym powietrzu do aktywnego spędzania wolnego czasu. |
wychowawcy |
cały rok |
KSZTAŁTOWANIE POSTAW PATRIOTYCZNYCH
LP. |
CELE, ZADANIA, ŚRODKI REALIZACJI |
OSOBY ODPOWIEDZIALNE |
TERMIN REALIZACJI |
1. |
Troska o miejsca pamięci narodowej w najbliższej okolicy i nie tylko, np. zachęcanie do porządkowania cmentarzy. |
wychowawcy |
cały rok |
2. |
Wzbudzanie zainteresowania historią swojego regionu (rozmowy na temat najciekawszych zabytków oraz miejsc wartych zobaczenia w okolicy i całej Polsce). |
wychowawcy |
listopad, maj |
3. |
Rozmowy na temat symboli narodowych, wykonanie chorągiewek, |
wychowawcy |
listopad |
4. |
Zapoznanie się z mapą Polski – praca z mapą, nauka umiejętności wskazania na mapie miejsca urodzenia, miejsca zamieszkania, stolicy Polski, najważniejszych rzek Polski, miejsc ważnych pod względem historycznym i turystycznym. |
wychowawcy |
październik,
|
WDRAŻANIE DO NAUKI POSTAWY POSZANOWANIA ŚRODOWISKA
LP. |
CELE, ZADANIA, ŚRODKI REALIZACJI |
OSOBY ODPOWIEDZIALNE |
TERMIN REALIZACJI |
1. |
Kształtowanie poczucia odpowiedzialności za własne otoczenie. |
wychowawcy |
cały rok |
2. |
Rozmowa na temat zachowań zagrażających środowisku naturalnemu. |
wychowawcy |
kwiecień |
3. |
Zachęcanie do segregacji odpadów, używanie toreb ekologicznych, wyrzucania zużytych baterii do specjalnych pojemników. |
wychowawcy |
cały rok |
4. |
Pamiętamy o akcji „Sprzątanie Świata”. |
wychowawcy |
wrzesień |
5. |
Świętowanie Międzynarodowego Dnia Ziemi. |
|
|
6. |
Rozmowy o roślinach i zwierzętach objętych ochroną (oglądani ich ilustracji, wykonywanie prac plastycznych związanych z tą tematyka). |
|
|
PODNOSZENIE WYNIKÓW NAUCZANIA WŚRÓD DZIECI
LP. |
CELE, ZADANIA, ŚRODKI REALIZACJI |
OSOBY ODPOWIEDZIALNE |
TERMIN REALIZACJI |
1. |
Wdrażanie do systematycznego i samodzielnego odrabiania lekcji. |
wychowawcy |
cały rok |
2. |
Pomoc dzieciom mającym trudności w nauce. |
wychowawcy |
cały rok |
3. |
Praca indywidualna ze zdolnymi dziećmi. |
wychowawcy |
cały rok |
4. |
Organizowanie zabaw i gier umysłowych. |
wychowawcy |
cały rok |
5. |
Zachęcanie do czytania książek i opowiadań; wspólne czytanie książek, komiksów, wierszy. |
wychowawcy |
cały rok |
6. |
Rozmowy z dziećmi na temat praw i obowiązków człowieka: · wykonanie gazetki, · przedstawienie dzieciom najważniejszych dokumentów z historii traktujących o prawach i obowiązkach człowieka, · wykonanie prac plastycznych, · przedstawienie scenek obrazujących, do czego człowiek ma prawo i jakie ma obowiązki. |
wychowawcy |
grudzień |
7. |
Wykorzystanie komputera do nauki – zapoznanie z programem Klik uczy ortografii, korzystanie z encyklopedii internetowych, wyszukiwanie ciekawych informacji w Internecie. |
wychowawcy |
cały rok |
WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI DZIECI I WYCHOWAWCAMI KLAS
LP. |
CELE, ZADANIA, ŚRODKI REALIZACJI |
OSOBY ODPOWIEDZIALNE |
TERMIN REALIZACJI |
1. |
Zorganizowanie spotkań z rodzicami. |
wychowawcy |
cały rok |
2. |
Prezentacja dokonań dzieci w formie galerii świetlicowej i pokazów artystycznych dla rodziców. |
wychowawcy |
cały rok |
3. |
Indywidualne konsultacje z rodzicami. |
wychowawcy |
cały rok |
4. |
Rozmowy z wychowawcami. |
wychowawcy |
cały rok |
5. |
Spotkania pedagogiem szkolnym, wspólne konsultacje, zasięganie porady, podejmowanie wspólnych, harmonijnych działań dla pełniejszego rozwoju dzieci; interwencje u pedagoga w sytuacjach tego wymagających. |
wychowawcy |
cały rok |
DOSKONALENIE WARSZTATU PRACY
LP. |
CELE, ZADANIA, ŚRODKI REALIZACJI |
OSOBY ODPOWIEDZIALNE |
TERMIN REALIZACJI |
1. |
Udział w warsztatach, zajęciach otwartych. |
wychowawcy |
cały rok |
2. |
Uczestnictwo w kursach doskonalących oraz szkoleniach WDN |
wychowawcy |
cały rok |
ZADANIA ADMINISTRACYJNO – GOSPODARCZE
LP. |
CELE, ZADANIA, ŚRODKI REALIZACJI |
OSOBY ODPOWIEDZIALNE |
TERMIN REALIZACJI |
1. |
Zebranie kart zgłoszenia o przyjęcie dziecka do świetlicy. |
wychowawcy |
cały rok |
2. |
Założenie dokumentacji. |
wychowawcy |
wrzesień |
3. |
Opracowanie planu pracy świetlicy, tygodniowych bloków tematycznych, rozkładu zajęć na poszczególne dni tygodnia. |
wychowawcy |
wrzesień |
4. |
Planowanie zadań opiekuńczo-wychowawczych. |
wychowawcy |
wrzesień |
5. |
Prowadzenie dokumentacji świetlicy (dzienniki zajęć, karty wychowanków, listy obecności). |
wychowawcy |
cały rok |
6. |
Uzupełnianie wyposażenia świetlicy. |
wychowawcy |
cały rok |
7. |
Dbanie o wystrój świetlicy: zmiana wyglądu sali w zależności od pory roku, świąt. |
wychowawcy |
cały rok |
8. |
Pozyskiwanie sponsorów i pomocy na rzecz świetlicy. |
wychowawcy |
cały rok |
Opracowały – Wiesława Giercarz …………………………………………………………………….
– Ewa Napierała -Kowalczyk……………………………………………………………………
Zatwierdził ……………………………………………………………………………………………………………..