25 stycznia podczas apelu uczniowie klasy I gimnazjum: Mateusz Cieślak, Wiktor Dąbrowski, Julia Gibus, Milena Kłodzińska, Martyna Pilas, Julia Wanga i Mateusz Wąsik wspólnie z całą społecznością szkolną upamiętnili dwie ważne daty.
Jedną z nich jest 72. rocznica wyzwolenia Ziemi Kalskiej z rąk okupantów. Decydująca bitwa o Kalisz rozpoczęła się rankiem 23 stycznia 1945 roku. Choć Rosjanie wyzwalający nas spod hitlerowskiej okupacji nie przynieśli nam wolności w rozumieniu pełnej niepodległości państwa polskiego, to wielu z nich - prostych dwudziestolatków z poboru, bez świadomości podtekstów wielkiej polityki mocarstw sprzymierzonych - właśnie tutaj oddało swoje życie w walkach z Niemcami.
Uczniowie szkoły w Tłokini Wielkiej pamiętają o bohaterstwie tych, dzięki którym dzisiaj możemy żyć w wolnym państwie. Regularnie odwiedzają na cmentarzu parafialnym w Tłokini Kościelnej i dbają o zbiorową mogiłę 12 bezimiennych żołnierzy Armii Radzieckiej, poległych w styczniu 1945 roku..
Drugim wydarzeniem, które młodzież upamiętniła to dzień 27 stycznia, kiedy to obchodzony jest na całym świecie Dzień Pamięci o Ofiarach Holokaustu. Dzień ten ustanowiła w listopadzie 2005 r. Organizacja Narodów Zjednoczonych. Ma na celu mobilizować narody, aby podtrzymać pamięć i edukację na temat Holokaustu, by zagłada podczas II wojny światowej była dla wszystkich ludzi przestrogą przed nienawiścią, rasizmem. Upamiętnia ona wyzwolenie 27 stycznia 1945 roku hitlerowskiego obozu koncentracyjnego Auschwitz-Birkenau - największego miejsca męczeństwa i zagłady II wojny światowej.
Nasi uczniowie pamiętają również o ofiarach Holokaustu przez cały rok za sprawą Projektu Krokus. W listopadzie młodzież z klasy IV i III gimnazjum posadzili te żółte kwiaty na szkolnej rabatce. W sposób symboliczny przypominają one półtora miliona żydowskich dzieci oraz tysiące dzieci innych narodowości zamordowanych w czasie Holokaustu. Projekt Krokus pozwala na zapoznanie uczniów z tematyką tych wydarzeń, a także na rozbudzenie w nich świadomości niebezpieczeństw wiążących się z dyskryminacją, uprzedzeniami i nietolerancją.