W szkole nieustannie tętni życie, zwłaszcza gdy w rękach aktywnych ambasadorów drużyny znajduje się projekt Złotych Szkół. Tym razem przygotowali coś wyjątkowego z okazji stulecia polskiego złotego – quiz zawierający 100 pytań o historię i obieg polskiej narodowej waluty.
Podczas choinki szkolnej połączonej z Dniem Babci i Dziadka, grupa realizująca program postanowiła przeprowadzić Powszechne Badanie Wiedzy o Polskim Złotym. Już przy wejściu babcie, dziadkowie oraz zaproszeni goście otrzymali bilety z pytaniami. Badanie cieszyło się ogromnym zainteresowaniem, gdyż prawie 93% badanych potrafiło poprawnie odpowiedzieć na pytania. Czasami pomocy udzielały im nawet wnuczęta, które zdobyły wiedzę podczas zajęć z ekonomii. Pytania obejmowały różnorodne pojęcia związane z walutą, takie jak denominacja, konwój, bankomat czy mennica. Nie zabrakło także zagadnień dotyczących zabezpieczeń na banknotach oraz postaci występujących na nich.
Dla niektórych gości zaskoczeniem były pytania dotyczące banknotów sprzed denominacji w 1995 roku. Chętnie wspominali oni czasy, kiedy zarabianie ,,milionów" nie było tylko metaforą, ale rzeczywistością.
Po południu przyszedł czas na drugą część zabawy, w której udział wzięli uczniowie klas IV-VIII. Rozpoczęliśmy ją w sposób dynamiczny, wystartowaliśmy bowiem pociągiem uczniowskim do sprawdzenia wiedzy przy dźwiękach piosenki ,,Jedzie pociąg z daleka". Tutaj również nie było zaskoczenia – uczniowie świetnie poradzili sobie z odpowiedziami na pytania, aż 98% udzieliło prawidłowych odpowiedzi.
Quiz ,,100 Pytań na 100 Lat Polskiego Złotego w Obiegu" nie tylko dostarczył uczestnikom mnóstwo wiedzy na temat historii i znaczenia polskiej waluty, ale także okazał się doskonałą zabawą i pretekstem do miłego spędzenia czasu w gronie rodziny i przyjaciół. To kolejny sukces projektu Złote Szkoły, który nie tylko edukuje, ale także inspiruje do poszukiwania wiedzy i doceniania dziedzictwa finansowego naszego kraju.