WEWNĄTRZSZKOLNY
SYSTEM DORADZTWA
ZAWODOWEGO
w Szkole Podstawowej w Tłokini Wielkiej
na rok szkolny 2022/2023
|
Tematyka działań |
Oddziały, których dotyczą zadania |
Metody i formy realizacji |
Termin |
Osoba odpowiedzialna |
1. |
Diagnoza potrzeb doradczych |
klasy VII |
sondaż diagnostyczny/ dyskusja |
wrzesień |
doradca zawodowy |
2. |
Diagnoza planów i aspiracji edukacyjnych i zawodowych |
klasy VIII |
sondaż diagnostyczny |
wrzesień |
doradca zawodowy |
3. |
Realizacja zajęć z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII - VIII |
klasy VII i VIII |
zajęcia obowiązkowe |
wrzesień - czerwiec |
doradca zawodowy |
4. |
Centrum Kształcenia Praktycznego |
klasy VIII |
wyjście edukacyjne |
jeżeli będzie taka możliwość |
doradca zawodowy, wychowawca kl. VIII |
5. |
Przesyłanie informacji rodzicom ósmoklasistów na temat wyboru dalszej ścieżki kształcenia |
kl. VIII |
prezentacje |
|
doradca zawodowy, wychowawca kl. VIII |
7. |
Targi Edukacyjne – jeżeli będą organizowane |
kl. VIII |
wyjście edukacyjne |
|
doradca zawodowy, wychowawca kl. VIII |
8. |
Procedura rekrutacyjna do szkół ponadpodstawowych z elementami oferty edukacyjnej |
kl. VIII |
Spotkanie z p. Miśkiewiczem |
październik |
doradca zawodowy, |
9. |
Koordynowanie działań związanych z rekrutacją do szkół ponadpodstawowych |
kl. VIII |
zajęcia z wychowawcą, informatyka |
II semestr |
wychowawca kl. VIII, nauczyciel informatyki |
11. |
„Wykluczenie zawodowe” |
kl. V - VIII |
prezentacja |
|
doradca zawodowy |
12. |
Indywidualne doradztwo edukacyjno-zawodowe |
kl. VIII |
indywidualne konsultacje |
według potrzeb |
doradca zawodowy |
TEMATYKA GODZIN Z DORADZTWA ZAWODOWEGO DLA KLAS VII I VIII
Klasa VII
1. Zainteresowania, pasje .
2. Motywacja.
3. Cechy charakteru - mocne i słabe strony.
4. Temperament i jego wpływ na wybór zawodu.
5. Wartości.
6. Kompetencje kluczowe.
7. Zawody - zmiany na rynku pracy (zawody przyszłości i przeszłości).
8. Przedsiębiorczość - czy warto być przedsiębiorczym?
9. Asertywność – komunikacja.
10. Stres - jak sobie radzić z emocjami?
Klasa VIII
1. Co ma wpływ na moją dalszą drogę kształcenia?
2. Autoprezentacja.
3. Lokalny rynek pracy (w tym zawody nadwyżkowe i deficytowe).
4. System szkolnictwa - ścieżki kształcenia .
5. Oferta edukacyjna.
6. Źródła informacji edukacyjnych.
7. Zasady rekrutacji do szkół, logowanie.
8. Podstawy prawne dotyczące zatrudniania osób młodocianych.
9. Niebezpieczeństwa, zagrożenia, BHP.
10. Indywidualna ścieżka kształcenia.
Zadania realizowane przez wychowawców nie zostały ujęte w harmonogramie. Termin ich realizacji zależy od planów zajęć i lekcji wychowawczych dla poszczególnych klas.
Powyższy plan został opracowany z uwzględnieniem kierunków polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022.
Podmioty z którymi szkoła współpracuje przy realizacji zadań:
- Powiatowa Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Opatówku
- Centrum Wsparcia Rzemiosła Kształcenia Dualnego i Zawodowego w Kaliszu
- Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Kaliszu (zasoby internetowe)
- Centrum Doradztwa Zawodowego dla Młodzieży w Poznaniu (zasoby internetowe)
- Mapa Karier (zasoby internetowe)