W ramach rządowego projektu „Laboratoria przyszłości” do naszej szkoły na początku roku został zakupiony nowoczesny sprzęt, między innymi drukarka 3D oraz gogle wirtualnej rzeczywistości (okulary VR). Pozwalają one rozglądać się w wirtualnej rzeczywistości w zakresie 360 stopni, wykorzystując jedynie ruchy głowy. Bardzo ciekawym zastosowaniem gogli na lekcjach jest możliwość wirtualnego zwiedzania ciekawych miejsc, takich jak muzea, parki narodowe czy zabytki architektoniczne.
Uczniowie klasy 8 i 7 na lekcjach chemii mogli osobiście sprawdzić jak działają takie okulary. Zaczęli od oglądania w przestrzenie trójwymiarowej podstawowych cząsteczek i związków chemicznych. Uczniowie mogli zobaczyć jak zbudowana jest cząsteczka wody, DNA czy cząsteczka etanolu. Później wybraliśmy się do różnych zakątków świata podziwiając Londyn nocą, karmienie rekinów czy budowle oraz infrastrukturę nowoczesnej Japonii.
Także uczniowie klasy pierwszej w ramach zajęć pozalekcyjnych „odwiedzili” najróżniejsze miejsca na świecie. Chłopcy z wielką radością przenieśli się na ulubione stadiony piłkarskie na całym świecie – mogli poczuć się jakby sami stali w ich wnętrzach. Dziewczynki wybierały przepiękne krajobrazy na różnych kontynentach, wycieczkę do wnętrza wulkanu oraz wizytę w samym środku oceanu.