Żółty, czerwony, a może zielony? Który kolor w wiosennym sezonie jest modny? Dla projektantów mody może któryś z wymienionych, ale dla uczniów Szkoły Podstawowej w Tłokini Wielkiej tej wiosny to złoty kolor był szczególnie bliski. A to za sprawą I edycji programu Narodowego Banku Polskiego. Drużyna projektowa złożona z uczniów klas VII i VIII dążyła do tego, by ich szkoła zyskała miano ,,Złotej Szkoły”.
Od 11 lutego do 30 kwietnia 2021r. młodzież starała się być ,,Gigantami finansów osobistych”. Przygotowywała się do bezpiecznego i swobodnego poruszania w świecie finansów. W tym procesie pomagali im eksperci – Pani Kamila Michalak i Pan Dawid Wyborny, którzy poświęcając swój czas, wyjaśniali zawiłe meandry ekonomii.
Siódmoklasiści i ósmoklasiści rozbudzali w sobie postawę przedsiębiorczości i umiejętności prospołeczne. Iskrę rozpaliła w nich nauczycielka matematyki – Pani Katarzyna Wyborna, która zabrała swoją drużynę w podróż do świata procentów i wycieczkę do wirtualnego banku. Ale przede wszystkim przez czas trwania projektu wspierała ją w realizacji zadań i czuwała nad jakością ich wykonania. Do pomocy uczniom skore były również opiekunki Pani Izabela Krupińska oraz Pani Beata Rogala.
Uczestnicy sami zawiesili sobie wysoko poprzeczkę. Świadczy o tym fakt popularyzacji wiedzy ekonomicznej w środowisku szkolnym. Ósmoklasistki korzystając z dobrodziejstw technologii informatycznej, przygotowały dla swoich najmłodszych kolegów i koleżanek lekcję, podczas której dzieliły się wiedzą zdobytą od profesjonalistów.
Kolejnym przedsięwzięciem, które miało na celu zaangażowanie społeczności szkolnej do poznawania zagadnień ekonomicznych była debata panelowa na platformie Microsoft Teams z udziałem zespołów z klas IV-VIII. Gospodarze tego spotkania zadbali o miłą atmosferę, toteż jego uczestnicy chętnie wypowiadali się na przydzielone zagadnienia. W swojej grupie współpracowali, by odpowiedź zawierała pełną informację. Na docenienie zasługuje fakt, że obecni wykazali się dużą wiedzą z zakresu finansów, a także wysoką kulturą w czasie dyskusji. Co ważne omawianie danego zagadnienia nie kończyło się tylko na udzieleniu odpowiedzi, członkowie pozostałych zespołów przyłączali się do dyskusji, w których dodatkowo padały wyjaśnienia albo przykłady wykorzystania konkretnej wiedzy w życiu codziennym.
Uczestnicy zgodnie przyznali, że zadania, które realizowali wiele ich nauczyły. Zdobyli cenną wiedzę z zakresu ekonomii i finansów. Te informacje i swoje umiejętności mogli wykorzystywać w samodoskonaleniu oraz dzielić się z innymi. Wiadomo, że rzeczywistość wokół nas szybko się zmienia, szczególnie ta ekonomiczna, ale dzięki „plonom” zebranym w trakcie trwania projektu, członkowie drużyny będą świadomi tych zmian i z powodzeniem odnajdą się w każdych realiach.
Drużyna projektowa, koordynator oraz opiekunowie składają serdeczne podziękowania wszystkim osobom, które wspierały ich działalność na każdym etapie realizacji przedsięwzięcia.